luni, 5 aprilie 2010
Motoarele de cautare – definirea si importanta lor
Traim in secolul tehnologiei si informatiei. Cati dintre noi, in momentul in care nu stim/nu gasim/dorim a fi informati despre ceva, nu folosim internetul? Va spun eu, in proportie de 90% folosim motoarele de cautare pentru a afla/descoperi ce ne intereseaza.
Pentru cei care facem si bani de pe urma acestuia aspect si mai bine. Orice site am avea ne intereseaza sa fim in topul motoarele de cautare pentru a ni se redirectiona cat mai multi useri. Sa nu uitam ca traficul pe un site este creat in proportie de 80% din motoarele de cautare. Oricine va gaseste afacerea in acest mod, reprezinta un simplu utilizator intial, apoi in functie de serviciile sau simplele articole, un utilizator frecvent.
Motoarele de cautare sunt de fapt niste softuri care prin internet automat si frecvent iti localizeaza, in functie de anumite cuvinte cheie (in totalitate sau partial), date rezultate care te-ar interesa. Cautarea in sine, se poate face in functie de o fraza sau cuvant cheie, iar depistarea se sorteaza in functie de criterii prioritare generate de baza de date, afisandu-se o lista de rezultate (hit list). Ideal ca posesor de site este sa te gasesti in fruntea listei.
Ce trebuie sa faci pentru asta?
Ori platesti prin AdWords motorul de cautare ca sa obtii un loc privilegiat (metoda pentru o durata limitata de timp,care nu este rocomandata, din moment ce atunci cand nu mai platesti, nu mai esti in top, iar tu doresti sa ramai in top, sa generezi profit, nu sa obtii o cheltuiala suplimentara), ori siteul sa fie optimizat pentru motoarele de cautare, metoda ce-ti ofera satisfactie in timp pentru o durata mai lunga. Eu merg pe a doua varianta, pe care o sa incerc sa v-o explic in sens larg.
In primul rand cuvantul/fraza cautata va afisa pagina care contine cel mai des aceasta cautare. Acest lucru se intampla din cauza ca data respectiva contine multe informatii in categoria principala, cat si in cele secundare sau pentru ca respectivul site s-a canalizat mult si indelung pentru implementarea unui algoritm prin care si-au promovat afacerea, cu ajutorul acelei „chei” cautate. Ordinea acestei listari de rezultat nu are nimic de a face cu relevanta sau calitatea informatiilor.
Pentru a face asta, trebuie sa stii sa iti alegi cuvintele cheie. Suna aiurea, nu? Dar, niciodata nu vei obtine rank 10 daca sari acest pas. In functie de domeniul in care ai ales sa-ti creezi siteul, alegi cuvintele cheie, punandu-te in locul utilizatorului de zi cu zi care insereaza pe un motor de cautare intre 1-5 chei. Pe langa aceasta hilara metoda de 5 ani, mai ai 2 principale cai de a depista cuvintele cheie care ti se potrivesc:
1. Folosind site-ul http://www.wordtracker.com care are un instrument ce se ocupa expres cu acest lucru
2. Facand o analiza a traficului de utilizatori ce-ti intra pe site in functie de ce cauta si de durata timpului petrecut pe domeniu.
Pe langa aceste aspecte de baza este necesar ca motorul de cautare sa „auda” de tine din cat mai multe locatii pentru eligibilitatea ta. De aceea o sa mentionez urmatoarele etape succint mai jos, urmand a fi detaliate in urmatoarele articole:
1. Promoveaza-ti siteul pe diferite Directoare
2. Pregateste-te pentru schimbul de linkuri
3. Paginile pe care trebuie sa te axezi in functie de domeniul de activitate
4. Manageriaza o capanie de schimb a linkurilor care sa-ti serveasca pozitiv
5. Monitorizeaza si persevereaza in modalitatile care te conduc in top.
Abonați-vă la:
Postare comentarii (Atom)
Niciun comentariu:
Trimiteți un comentariu